Η δημιουργία επικοινωνιακών εντυπώσεων για έργα που έχουν προχωρήσει προηγούμενες κυβερνήσεις συνεχίζεται από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη.

Για πολλοστή φορά το τελευταίο χρονικό διάστημα ο κ. Σπίρτζης ένιωσε την ανάγκη να ξαναέρθει στη Θεσσαλονίκη για να μας πει ότι ο πρώτος συρμός του Μετρό φτάνει στη Θεσσαλονίκη σε ένα χρόνο από τώρα.

Επίσης ανακοίνωσε ότι το χρονοδιάγραμμα για το Μετρό τηρείται απόλυτα.

Για ποιο χρονοδιάγραμμα μιλά ο υπουργός; Πότε το έδωσε στη δημοσιότητα;

Σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα, μόλις τον Νοέμβριο του 2020 μπορεί να δοθεί σε εμπορική λειτουργία «κουτσουρεμένη» η γραμμή από το Συντριβάνι μέχρι τη Νέα Ελβετία (με ευθύνη της σημερινής κυβέρνησης, πέραν του Δήμου Θεσσαλονίκης).

 Στην Βενιζέλου, για την οποία μόλις τώρα ετοιμάζεται η Αττικό Μετρό να υπογράψει συμπληρωματικές συμβάσεις για τις επιπλέον αρχαιολογικές ανασκαφές, τις μελέτες και τα επιπρόσθετα έργα, δεν υπάρχει κανένα δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα. Δηλαδή μετά το 2022 θα έχουμε εκεί έτοιμο τον σταθμό, εάν όλα εξελιχθούν ευνοϊκά.

Η σημερινή κυβέρνηση βρήκε το 2015 επιλυμένα τα βασικά προβλήματα του Μετρό.

Συγκεκριμένα:

– Θέσπιση διαιτησιών (η κύρια αιτία που προχωρά το έργο).

– Παραλαβή σταθμών Παπάφη και Νέας Ελβετίας.

– Εξασφάλιση χρηματοδότησης, 50 εκ. ευρώ για επιπλέον αρχαιολογικές εργασίες.

– Ολοκλήρωση απαλλοτριώσεων.

– Παραλαβή τμήματος αμαξοστασίου από το Δήμο και κατασκευή αντιπλημμυρικού έργου στη Νέα Ελβετία.

– Μεταφορά των μετροποντίκων από την Ανάληψη στη Νέα Ελβετία, ώστε με αντίθετη πορεία να ολοκληρώσουν τις σήραγγες.

– Κατασκευή του 70% των έργων πολιτικού μηχανικού.

– Εξασφάλιση χρηματοδότησης, δημοπράτηση, συμβασιοποίηση και υλοποίηση με γρήγορους ρυθμούς της επέκτασης προς Καλαμαριά.

– Έναρξη της εκπόνησης των μελετών για τις επεκτάσεις, κυρίως, προς Σταυρούπολη και προς Αμπελοκήπους – Εύοσμο (εδώ και δυόμιση χρόνια ουσιαστικά η διαδικασία έχει σταματήσει).

Το μόνο θέμα που έπρεπε να διευθετήσει ήταν η ανάδειξη των αρχαιοτήτων στο Σταθμό Βενιζέλου, για το οποίο αφού πέρασαν δυόμιση χρόνια η λύση είναι ακόμη στα χαρτιά, με απροσδιόριστο κόστος και χρόνο υλοποίησης.

Σήμερα στη ΔΕΘ έδωσαν συνέντευξη τύπου δίπλα σε ένα βαγόνι (πέρσι έφτασαν στο σημείο να εκθέσουν βαγόνι από το Μετρό της Αθήνας), που η Ιταλική κατασκευάστρια εταιρεία περιφέρει από έκθεση σε έκθεση, χωρίς μάλιστα να έχουν συμφωνήσει ακόμη με τον ανάδοχο τις βασικές προδιαγραφές των συρμών.

Ετοιμάζονται να φέρουν συρμό το 2018, που θα τοποθετηθεί πάνω σε μία γραμμή ώστε να μπορούν να πανηγυρίζουν ότι το έργο ολοκληρώνεται.

 Γνωρίζουν όμως ότι δεν θα είναι κυβέρνηση μετά το 2019 ώστε να τους ζητηθούν ευθύνες για τον εμπαιγμό.

 

 

 

Μητροπόλεως 49 & Καρόλου Ντηλ, 546 23, Θεσσαλονίκη    2310241177, fax 2310238818, stra_sim@otenet.gr

 

www.efsimopoulos.gr       stratos.simopoulos       twitter.com/efsimopoulos

 

 

 

 

Με εκτίμηση,

Γραφείο Στράτου Σιμόπουλου
πρώην Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων

Ηλεκτρολόγου Μηχανικού

————————————————————–
Μητροπόλεως 49 – Καρόλου Ντηλ
546 23 Θεσ/νίκη
Τηλ: 2310 241177, fax: 2310 238818
————————————————————-
E-mail: stra_sim@otenet.gr

Site: www.efsimopoulos.gr

Facebook: www.facebook.com/stratos.simopoulos

Twitter: www.twitter.com/efsimopoulos