Το αναστηλωμένο Βυζαντινό Λουτρό της Θεσσαλονίκης θα φιλοξενήσει μία ακόμα ξεχωριστή μουσική παραγωγή του Ωδείου Άνω Πόλης σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης για περιορισμένο αριθμό θεατών, με ελεύθερη είσοδο.

Πρόκειται για ένα Μουσικό Ρομάντζο με τραγούδια τζαζ, μιούζικαλ και φολκ του διάσημου αμερικανού συνθέτη George Gershwin με έντονη την ρομαντική διάθεση των ημερών.  

Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου στις 18.00 και σε επανάληψη στις 19.30, με φυσικό σκηνικό τον ατμοσφαιρικό εσωτερικό χώρο του μνημείου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Βυζαντινό Λουτρό της Θεσσαλονίκης (Θεοτοκοπούλου 17) είναι ένα ακόμη  μνημείο της UNESCO, από τα ελάχιστα εναπομείναντα κοσμικά κτίσματα του Βυζαντίου. Το αναστηλωμένο Βυζαντινό λουτρό αποτελεί επισκέψιμο προορισμό και είναι ανάμεσα στα 14 κορυφαία μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.

  • Συντελεστές της συναυλίας οι σπουδαστές της τάξης Μονωδίας σε διδασκαλία της Μιρέλλας Λύκα. Στο πιάνο συνοδεύει ο Αθανάσιος Μαργαρίτης. Την καλλιτεχνική επιμέλεια έχει ο διευθυντής του Ωδείου, αρχιμουσικός  Παναγιώτης Διαμαντής.

 

Η είσοδος είναι ελεύθερη και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Οι κρατήσεις θα γίνονται ΜΟΝΟ τηλεφωνικά στο νούμερο 6949.908202 τις ώρες 6μμ.έως 8μμ.

 

Τζορτζ Γκέρσουιν Αμερικανός συνθέτης, τραγουδοποιός και πιανίστας, δημιουργός πολλών έργων για το μουσικό θέατρο και τον κινηματογράφο και με σημαντική συμβολή στη διαμόρφωση της τζαζ στις  ΗΠΑ κατά τη δεκαετία του 1920. Στις σημαντικότερες συνθέσεις του ανήκει η φολκ όπερα Porgy and Bess, η πρώτη αμερικανική όπερα που εκτελέστηκε στη Σκάλα του Μιλάνου.  Συγκαταλέγεται στους δημοφιλέστερους και πιο επιτυχημένους Αμερικανούς συνθέτες όλων των εποχών, που συνδύασε τις τεχνικές και τις φόρμες του κλασικού τραγουδιού με το είδος της τζαζ.

Γκέρσουιν πέθανε πρόωρα σε ηλικία 38 ετών, κληροδοτώντας πολλά τραγούδια που ανήκουν πλέον στο κλασικό τζαζ ρεπερτόριο, ηχογραφημένα σε πολυάριθμες εκτελέσεις και από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του είδους. Μετά το θάνατό του, οι ορχηστρικές συνθέσεις του επανεκτελέστηκαν περισσότερες φορές από τα έργα οποιουδήποτε Αμερικανού συνθέτη.