Του δημοσιογράφου ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ

Όταν ένα όχημα διασχίσει κάθετα έναν ποδηλατοδρόμο, σε περίπτωση ατυχήματος το προβλήματα δεν θα το έχει ο οδηγός του οχήματος, αλλά ο ποδηλάτης. Στη νέα παραλία της Θεσσαλονίκης οι ποδηλάτες διακινδυνεύουν τη ζωή τους,  διότι τα οχήματα που κινούνται κάθετα στο πλακόστρωτο έχουν καταργήσει ντε φάκτο τον ποδηλατοδρόμο της παραλιακής ζώνης στο ύψος των Ναυτικών Ομίλων, εγκυμονώντας σοβαρούς κινδύνους για την πρόκληση σοβαρών ατυχημάτων.

Η αιτία; Η εξασφάλιση μιας θέσης στάθμευσης στα παρκινγκ που έχουν δημιουργηθεί προς τον πλευρά των Ομίλων με θέα τον Θερμαϊκό. Το πρόβλημα δεν είναι καινούργιο, αλλά κάθε χρόνο τέτοια εποχή εντείνεται. Φέτος η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο, από τη στιγμή που ολοένα και περισσότεροι οδηγοί κάνουν χρήση της επικίνδυνης διαδρομής στο πλακόστρωτο της… «λεωφόρου» της Νέας Παραλίας!

Σε ανύποπτο χρόνο ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης είχε αναφερθεί στην αναγκαιότητα…καταργησης του ποδηλατόδρομου της Νέας Παραλίας, διότι, όπως είχε πει, τα ποδήλατα μπορούν να κτυπήσουν αμέριμνους περιπατητές! Κι αυτό, ενόψει της έλευσης  δεκάδων εκατοντάδων τραπεζοκαθισμάτων στο όνομα αξιοποίησης της παραλίας με την εκμίσθωση από πλευράς διοίκησης του Δήμου των γυάλινων περιπτέρων ως αναψυκτήρια!

Άραγε στη Νέα Παραλίας ισχύει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας; Η δημοτική αστυνομία γνωρίζει την κατάσταση, κι αν ναι, τι κάνει; Η Τροχαία μήπως; Ποιος φορέας τοποθέτησε την κάθετη οδοσημανση για τα παράμονα διερχόμενα αυτοκίνητα; Μήπως από τύχη δεν έχουμε θρηνήσει μέχρι σήμερα θύματα στο ποδηλατοδρόμο της Νέας Παραλίας;
Περιμένοντας απαντήσεις, αξίζει να θυμηθούμε τι είχε δηλώσει ο δήμαρχος Γ. Μπουτάρης στις 11 Μαΐου 2017 σε εκδήλωση για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης:
«Η στάθμευση, οι πεζοδρομήσεις, οι ποδηλατόδρομοι, οι λεωφορειόδρομοι, δημιουργούν ένα σύνθετο ζήτημα, για το οποίο δεν υπάρχει εύκολη λύση, αν οι πολίτες δεν συμβάλλουν σε αυτό. Σε όλο και περισσότερες χώρες του κόσμου γίνονται προσπάθειες για να εγκαταλειφθεί το ΙΧ ως μέσο μεταφοράς στα κέντρα των πόλεων, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις περιορίζεται εντελώς η χρήση του στις πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές.

Κάτι τέτοιο, βέβαια, προϋποθέτει ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και πιο ήπιων μέσων, όπως είναι το ποδήλατο».

Η Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών και οι Φίλοι της Νέας Παραλίας μπροστά σ΄αυτή την κατάσταση έστειλαν πριν λίγες μέρες επιστολή στον δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη υποστηρίζοντας τα αυτονόητα, αναφερόμενοι στο απαράδεκτο φαινόμενο της επικίνδυνης αυθαιρεσίας της κυκλοφορίας αυτοκινήτων στην περιοχή των Ομίλων στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης.

«Η πυκνότητα των μετακινήσεων και της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων είναι εξοργιστική για τους περιπατητές και χρήστες της παραλίας» υποστηρίζουν στην επιστολή τους, ζητώντας από τον κ. Μπουτάρη να προβεί  «στις απαραίτητες ενέργειες για να μην παρατηρηθεί ξανά το φαινόμενο της επικίνδυνης αυτής αυθαιρεσίας που καταστρατηγεί τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας»

Η επιστολή αναφέρει:

«Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε,
Καθημερινά και ιδιαίτερα τα Σαββατοκύριακα γινόμαστε μάρτυρες κυκλοφοριακής συμφόρησης Ι.Χ. αυτοκινήτων και δικύκλων πάνω στο πλακόστρωτο της Νέας Παραλίας Θεσσαλονίκης, στο ύψος των Ναυτικών Ομίλων.

Ιδιωτικά αυτοκίνητα μπαινοβγαίνουν ανενόχλητα από την Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου προς τους αυθαίρετους χώρους στάθμευσης που έχουν δημιουργήσει ο Ιστιοπλοϊκός Όμιλος και ο Όμιλος Φίλων Θαλάσσης. Αυτό γίνεται διασχίζοντας τον πεζόδρομο του πλακόστρωτου, αφού οι βυθιζόμενες μπάρες που θα έπρεπε να ανοίγουν, μόνο για τα ελάχιστα οχήματα που έχουν σχέση με τις αθλητικές δραστηριότητες, είναι συνεχώς ανοιχτές.
Η πυκνότητα των μετακινήσεων και της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων είναι εξοργιστική για τους περιπατητές και χρήστες της Παραλίας καθώς περνούν ανάμεσά τους, ειδικά τα Σαββατοκύριακα, συνεχώς εκατοντάδες αυτοκίνητα για να παρκάρουν, τα περισσότερα δεν βρίσκουν χώρο και επιστρέφουν πάλι από τον πεζόδρομο. Και όλο αυτό με τον κίνδυνο να δημιουργηθεί ατύχημα, δεδομένης της ευρύτατης παρουσίας περιπατητών στην Παραλία.
Επιπλέον, ο πεζόδρομος απέναντι από τους Ομίλους, μπροστά στην λίμνη του Κήπου των Γλυπτών, έχει μετατραπεί σε χώρο στάθμευσης δικύκλων ώστε να μένει περισσότερος χώρος για τα ΙΧ στους Ομίλους. Επίσης, τώρα τελευταία ενοικιάζονται και μηχανοκίνητα παιδικά αυτοκινητάκια μπροστά στους Ομίλους.
Η τριτοκοσμική αυτή εικόνα καταστρατηγεί τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας του μεγαλύτερου και ομορφότερου δημόσιου χώρου της πόλης μας.
Γνωρίζουμε ότι η απόφαση διέλευσης αφορά μόνο αυτοκίνητα που μεταφέρουν σκάφη. Γιατί έχει επεκταθεί το δικαίωμα στους εκατοντάδες θαμώνες των δήθεν εντευκτηρίων, στην πραγματικότητα καφετεριών και κέντρων διασκέδασης;

Παρακαλούμε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες για να μην παρατηρηθεί ξανά το φαινόμενο της επικίνδυνης αυτής αυθαιρεσίας που καταστρατηγεί τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας, καθώς και να ενημερωθούμε σχετικώς».