Του δημοσιογράφου ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ

Η παράσταση ΕΛΛΑΣ ΓΕΛΑΣ παίζει στα όρια της κωμωδίας και της γελοιογραφικής υπερβολής, δίνοντας στον θεατή προεκτάσεις της πολιτικής και κοινωνικής κατάστασης της χώρας που μόνο σαν φάρσα θα θέλαμε να δούμε. Ο ηθογραφικός λόγος του Γ.Σουρή, που διατηρείται αυθεντικός και εμπλουτίζεται με  τραγούδια και χορογραφίες, μοιάζει να είναι εξαιρετικά οικείος, με κομβικό σημείο τη σύγκρουση της οικονομικής και πολιτικής ανάγκης των ηρώων με τις επιθυμίες τους.

Πέρσι όλες οι παραστάσεις  του θιάσου που ανέδειξε και απογείωσε τα κείμενα του Γ. Σουρή ήταν sold out. Ο κόσμος ευχαριστήθηκε και απολαυσε το θέαμα και για αυτό η παράσταση «ΕΛΛΑΣ ΓΕΛΑΣ» πήρε το Αˊ Βραβείο Κοινού, το Βραβείο Κοστουμιών, θα μπορούσε να πάρει και άλλες διακρίσεις  αφού ειχε πολλές υποψηφιότητες στα Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης μαζί με τις καλύτερες κριτικές. Η επιτυχία ήταν αναμενόμενη. Φέτος όλα δείχνουν ότι η επιτυχία θα συνεχιστεί.

Απ΄τη μια είναι τα κείμενα του εξαίρετου «βάρδου» της έμμετρης σάτιρας Γ. Σουρή.  Ο οποίος στοχοποίησε την πολιτική διαφθορά και την ηθική παρακμή της εποχής του. Κι  επειδή η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει, όλες αυτές οι «συνήθειες» της ελληνικής κοινωνίας μας ακολούθησαν κατά πόδας. Τα ιδία (ίσως και χειρότερα) συμβαίνουν  στις μέρες. Κι αμέσως αντιλαμβανόμαστε ότι ο   Σουρής είναι ακόμα επίκαιρος!

Απ΄την άλλη είναι ένας καλοστημένος θίασος, με νέους ταλαντούχους ηθοποιούς,  που από την πρώτη στιγμή σε κερδίζει, σε μια παράσταση που βγάζει πολύ γέλιο. Εδώ έχουν λόγο οι μικροαστικές διαχρονικές συνήθειες και τα τερτίπια του Έλληνα. Η έμμετρη σκερτσόζα αφήγηση και η ποίηση του Σουρή αναδεικνύει το σκηνικό γκροτέσκ, μέσα από εξαιρετικές ερμηνείες.  Είναι μια έντιμη και απολαυστική εκδοχή του ψυχαγωγικού θεάτρου

Συνοψίζοντας:  Η παράσταση «ΕΛΛΑΣ ΓΕΛΑΣ» είναι μια  ανελέητη ηθογραφική σάτιρα της εποχής σε κείμενα του Γ. Σουρή, με απολαυστικούς ηθοποιούς , εξαίρετη σκηνοθεσία, με καρτούν γκροτέσκο χαρακτήρες, με εντονα σκηνικά χρώματα, με εντυπωσιακά κουστούμια και υπέροχη μουσική. Η Θεσσαλονίκη πρέπει να στηρίξει και φέτος την παράσταση ΕΛΛΑΣ ΓΕΛΑΣ η οποία κάνει πρεμιέρα το Σάββατο 17 Νοεμβρίου στις 21.00.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία / Σκηνικό: Παύλος Δανελάτος
Μουσική: Κωστής Βοζίκης
Κίνηση / Χορογραφίες: Μέλπω Βασιλικού
Φωτισμοί: Ανέστης Ατακτίδης
Κοστούμια: Φαίη Αποστολίδου
Μακιγιάζ: Έφη Βότσου
Παίζουν: Διογένης Γκίκας, Βίκυ Γρηγοριάδου, Γιάννης Μαστρογεωργίου, Δέσποινα Μπισχινιώτη, Κωνσταντίνος Πετρίδης, Σταμάτης Στάμογλου
Φιλική συμμετοχή: Χρύσα Μπολλάτι, Λευτέρης Παναγιωτίδης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Παραστάσεις: 17-18, 24-25 Νοέμβρη & 1-2 Δεκέμβρη
Σάββατο στις 21.00, Κυριακή στις 20.00

Προπώληση viva.gr https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-sofouli/ellas-gelas/

 

Λίγα λόγια για το έργο
Πρόκειται για ένα ανθολόγιο από τέσσερις διαχρονικές και εξαιρετικά επίκαιρες μονόπρακτες σατιρικές κωμωδίες του Γεωργίου Σουρή: «Ο Αναπαραδιάδης» (1884), «Δεν έχει τα προσόντα» (1885), «Η Επιδημία» (1881) και «Η Περιφέρεια» (1886).
Ο σατιρικός ποιητής, θεατρικός συγγραφέας και εκδότης Γεώργιος Σουρής (1852/3-1919) έχει χαρακτηριστεί ως «Νέος Αριστοφάνης». Υπήρξε γνωστός κυρίως από την έμμετρη εβδομαδιαία σατιρική εφημερίδα «Ο Ρωμηός», στην οποία έγραφε αποκλειστικά σχεδόν ο ίδιος. Ήταν πολύ δημοφιλής στο πλατύ κοινό, λόγω του ευφυούς ευθυμογραφικού περιεχομένου των κειμένων του και της γλώσσας του, που αποτελεί μίξη δημοτικής και καθαρεύουσας.
Ο Σουρής έγραψε έμμετρα θεατρικά έργα, οι παραστάσεις των οποίων γνώρισαν μεγάλη επιτυχία, αλλά και μια έμμετρη μετάφραση της κωμωδίας του Αριστοφάνη «Νεφέλαι».
Η σάτιρα των ποιημάτων και των θεατρικών έργων του στρέφεται κατά πάντων, ακόμη και εναντίον ισχυρών κοινωνικών και πολιτικών παραγόντων. Ο ποιητής διώχθηκε μάλιστα το 1897 με αφορμή κάποιους σατιρικούς στίχους του για τη βασίλισσα Όλγα.
Τα θεατρικά έργα του Σουρή μέσα από το χιούμορ καυτηριάζουν τα κακώς κείμενα της Ελλάδας της εποχής του (και όχι μόνο). Η σάτιρά του ασκεί σκληρή κριτική στην πολιτική διαφθορά και διαπλοκή καθώς και στην κοινωνική και ηθική παρακμή της σύγχρονής του (και όχι μόνο) ελληνικής κοινωνίας. Η παράσταση, μέσα από μια σύγχρονη οπτική, συνδέει το χθες με το σήμερα. Άλλωστε, τι έχει αλλάξει από τότε;