Από κατολισθήσεις και ρευστοποιήσεις εδαφών απειλείται το παράκτιο μέτωπο της Θεσσαλονίκης στις βιομηχανικές περιοχές του Καλοχωρίου και της Σίνδου, σύμφωνα με ερώτηση που κατέθεσε ο κ. Θεόδωρος Καράογλου στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Αυτό επισημαίνει ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης με τη ΝΔ, Θεόδωρος Καράογλου στην ερώτηση που κατέθεσε στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Οπως χαρακτηριστικά αυτή αναφέρει:

«Βασιζόμενος σε ευρήματα μελέτης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, με θέμα «Γεωλογία-Ενεργά ρήγματα και οι επιπτώσεις στα σημαντικά τεχνικά έργα της Θεσσαλονίκης», ο βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ τονίζει πως πρόκειται για ένα «βουβό» γεωλογικό κίνδυνο, καθώς στη συγκεκριμένη περιοχή εντοπίστηκαν δρόμοι, γέφυρες αλλά και κατοικίες, που έχουν χτιστεί πάνω σε αμμώδες και κορεσμένο έδαφος, κάτω από τη στάθμη του υδροφόρου ορίζοντα.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα παραπάνω κτίσματα και έργα υποδομών να είναι ιδιαίτερα ευάλωτα σε περίπτωση ενός ισχυρού σεισμού, δεδομένου ότι στην επίφοβη ζώνη, όπου βρίσκονται μεταξύ άλλων λιμενικές εγκαταστάσεις, η βιομηχανική περιοχή με πολλές επιχειρήσεις, αλλά και η περιοχή των διυλιστηρίων, έχουν καταγραφεί σεισμικές δονήσεις έως και 6,6 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ.

Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου ο κ. Καράογλου ρωτά τον αρμόδιο υπουργό:

-εάν έχει στη διάθεσή του συγκεκριμένα στοιχεία για τον πιθανό κίνδυνο ρευστοποίησης εδαφών και κατολισθήσεων στο παράκτιο μέτωπο της Θεσσαλονίκης,

-εάν προβλέπεται το υπουργείο Υποδομών να προχωρήσει σε δειγματοληπτικές γεωτρήσεις προκειμένου να αξιολογηθεί σε συγκεκριμένα σημεία η πυκνότητα των εδαφικών στρωμάτων και να εκτιμηθεί η επικινδυνότητα, αλλά και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν

-και τέλος τι μέτρα προβλέπεται να ληφθούν προκειμένου να προφυλαχθεί το παράκτιο μέτωπο της Θεσσαλονίκης από έναν πιθανό ενδεχόμενο ρευστοποίησης εδάφους και κατολισθήσεων».

 

Χρήστος Τσαλικίδης