Του Γιάννη Παπαμίχου , δημοσιογράφου

 

Το σύστημα στάθμευσης του Μπουτάρη με την ονομασία «THESIS» εκτός από ατελέσφορο και αναποτελεσματικό όπως αποδείχτηκε στην πράξη είναι τόσο ακραία εισπρακτικό που αγγίζει τα όρια του ληστρικού.

Εκτός από το πολύ υψηλό τίμημα που είναι σχεδόν διπλάσιο από το αντίστοιχο της Αθήνας και την ανεπάρκειά του κυρίως ως προς την κάλυψη των αναγκών των μονίμων κατοίκων και των επαγγελματιών παρουσιάζει σοβαρά λειτουργικά προβλήματα και ως προς το λογισμικό του που πληρώνεται πολύ ακριβά με πάνω από 3 εκατ. ευρω το χρόνο προς την εταιρία που το διαχειρίζεται και ως προς την σήμανση και επισήμανση των θέσεων στάθμευσης που και εμφανής δεν είναι και σύγχυση δημιουργεί ως προς τα όρια των παρεμβαλλόμενων ειδικών θέσεων.

 

Πιο συγκεκριμένα έχουν καταγραφεί σε ασυνήθιστα μεγάλα ποσοστά «λάθη» – πάντα εις βάρος των σταθμευόντων – τόσο στην καταγραφή των στοιχείων των οχημάτων και των χρονικών διαστημάτων που καλύπτει η πληρωμή των οδηγών όσο και ως προς τα όρια των ειδικών κατηγοριών στάθμευσης όπως τα οχήματα φορτοεκφόρτωσης με αποτέλεσμα τον καταλογισμό προστίμων που είναι κι αυτά δυσανάλογα βαριά – 40 ευρω – και ως προς τη σημασία της «παράβασης» και τις δυνατότητες των πολιτών στις συνθήκες της οικονομικής κρίσης.

 

Ως προς τα «λάθη» στην καταχώρηση των στοιχείων των οχημάτων από το λογισμικό σύστημα του «THESIS» ναι μεν οι ενστάσεις γίνονται κατά κανόνα δεκτές από τις υπηρεσίες του δήμου όμως είναι βέβαιο ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των θιγομένων είτε για λόγους γραφειοκρατίας είτε για άλλους λόγους – έλλειψη χρόνου ή απλής αμέλειας – δεν καταθέτει ενστάσεις οπότε παραμένει το πρόστιμο με ωφελημένα πάντα τα ταμεία του δήμου.

Το ίδιο ισχύει και με τις παρανοήσεις ως προς τα όρια των ειδικών θέσεων που σε καμιά περίπτωση δε είναι ούτε εμφανή λόγω κακών διαγραμμίσεων ή σημάνσεων με πινακίδες, ούτε και επακριβή λόγω της μη σαφούς οριοθέτησης των θέσεων αυτών που στις περισσότερες των περιπτώσεων γίνεται με μια και όχι με δυο ειδικές πινακίδες. Αποτέλεσμα η σε πολλές περιπτώσεις λάθος τοποθέτηση του οχήματος από τον οδηγό που ενώ καταβάλει κανονικά το τίμημα της στάθμευσης βρίσκεται με μια κλήση στο χέρι που υποχρεώνεται να πληρώσει επιπλέον από το τίμημα της στάθμευσης που ήδη έχει καταβάλει ως νομιμόφρων πολίτης ενώ σε αυτές τις περιπτώσει όλες οι ενστάσεις απορρίπτονται με συνοπτικές και χωρίς λογικά επιχειρήματα διαδικασίες.

 

Η αίσθηση μετά από τόσες πολλές καταγγελίες και διαμαρτυρίες  πολιτών είναι ότι τόσο τα λάθη στην καταγραφή των δεδομένων από το σύστημα όσο και σε η σε κάθε περίπτωση  μη λειτουργική σήμανση των θέσεων γίνονται σκοπίμως προκειμένου δια της συγχύσεως να αυξάνουν τα έσοδα του δήμου και κατ’ επέκταση της ιδιωτικής εταιρίας λογισμικού από τα πρόστιμα που κατά κανόνα δεν ακυρώνονται από την αρμόδια δημοτική αρχή ακόμη και όταν είναι παραπάνω από εμφανές ότι πρόκειται περί λάθους και όχι σκόπιμης αποφυγής καταβολής του τιμήματος στάθμευσης.

 

Σε κάθε περίπτωση επιβάλλεται η άμεση τροποποίηση και εξορθολογικοποίησή της από την επόμενη διοίκηση που είναι βέβαιο ότι δεν θα προκύψει από την ούτως ή άλλως διαλυμένη παράταξη του σημερινού δημάρχου και των συνεργατών του και φυσικά αν μη τι άλλο θα διακρίνεται από μια πιο λογική και γιατί όχι φιλική συμπεριφορά προς τους δημότες και τους επισκέπτες της πόλης.