Η αντίστροφη μέτρηση για την 92η τελετή απονομής των Βραβείων Όσκαρ  έχει ξεκινήσει και τα βλέμματα είναι στραμμένα στο Dolby Theatre του Λος Άντζελες.

Λίγο πριν καθίσουμε αναπαυτικά μπροστά στις οθόνες για να απολαύσουμε τη μεγαλύτερη (και πιο σκληρή) «κούρσα» της κινηματογραφικής βιομηχανίας απευθείας από το Λος Άντζελες, η HuffPost δίνει τα sos της φετινής διοργάνωσης.

Όσα αξίζει να θυμόμαστε που αφορούν το σινεμά αυτό καθαυτό, αλλά και έξτρα bonus με στοιχεία που αφορούν τις business της μεγάλης γιορτής, η οποία ως γνωστόν δίνει κάθε χρόνο την ευκαιρία για τζίρο πολλών εκατομμυρίων δολαρίων.

Τα φετινά SOS και η μονομαχία ενός ζευγαριού

  • Είναι η τρίτη χρονιά που τα Όσκαρ δεν έχουν οικοδεσπότη. Πρώτοι παρουσιαστές της βραδιάς είναι οι περσινοί μεγάλοι νικητές, ήτοι Ράμι Μάλεκ, Ολίβια Κόλμαν, Μαχερσάλα Άλι και Ρετζίνα Κινγκ.
  • Η ταινία με τις περισσότερες υποψηφιότητες (συνολικά 11) είναι ο «Τζόκερ» του Τοντ Φίλιπς.
  • Τα «Παράσιτα» έχουν το μικρότερο budget από όλες τις υποψηφιότητες για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας (και την υψηλότερη βαθμολογία στο Rotten Tomatoes). Είναι η πρώτη φορά που νοτιοκορεάτικη ταινία είναι υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Ξένης Ταινίας. Τα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-χο συνεχίζουν να γράφουν ιστορία.
  • Η μεγαλύτερη σε διάρκεια ταινία στις υποψηφιότητες της κατηγορίας  Καλύτερη Ταινία είναι «Ο Ιρλανδός» του Μάρτιν Σκορσέζε (209 λεπτά, περίπου 3 1/2 ώρες). Όχι μόνον εφέτος, αλλά εδώ και δεκαετίες. Το απόλυτο ρεκόρ έχει το έπος «Όσα παίρνει ο άνεμος», με διάρκεια 238 λεπτά.
  • «Ο Ιρλανδός» χάρισε την 9η υποψηφιότητα για το Όσκαρ Σκηνοθεσίας στον Μάρτιν Σκορσέζε, γεγονός που τον καθιστά τον σκηνοθέτη με τις περισσότερες υποψηφιότητες ever.
  • Περίπου το ένα τρίτο των φετινών υποψηφίων είναι γυναίκες. Πρόκειται για το υψηλότερο ποσοστό όλων των εποχών.
  • Η νικήτρια του βραβείου Α Γυναικείου Ρόλου στις Χρυσές Σφαίρες κερδίζει εδώ και δέκα χρόνια το Όσκαρ Α Γυναικείου Ρόλου. Μάλλον, η Ρενέ Ζελβέγκερ (που απέσπασε και το Bafta) για την ερμηνεία της στη «Τζούντι» θα επαληθεύσει τα στατιστικά.

MATT SAYLES/INVISION/AP

 

  • Η Σκάρλετ Γιόχανσον δεν είχε λάβει ουδεμία υποψηφιότητα μέχρι εφέτος, οπότε και είναι υποψήφια σε δύο κατηγορίες: Διεκδικεί το Όσκαρ Α Γυναικείου Ρόλου («Ιστορία Γάμου») και το Όσκαρ Β Γυναικείου Ρόλου («Τζότζο Ράμπιτ»). Η διπλή υποψηφιότητα έβαλε την 35χρονη σταρ στο κλαμπ των «εκλεκτών», καθώς είναι η 12η ηθοποιός -μεταξύ ανδρών και γυναικών- στην ιστορία του θεσμού με αυτό το «ρεκόρ». Όπως ο Αλ Πατσίνο, η Έμα Τόμσον και πιο πρόσφατα, η Κέιτ Μπλάνσετ (2008).
  • Στην περίπτωση κατά την οποία ο Σαμ Μέντες κερδίσει το Όσκαρ Σκηνοθεσίας για το ήδη πολυβραβευμένο (Χρυσή Σφαίρα, Bafta και όχι μόνο) «1917» θα φύγει με το δεύτερο Όσκαρ της καριέρας του μετά το «American Beauty» (2000). Η χρονική απόσταση μεταξύ των δύο Όσκαρ θα σπάσει το ρεκόρ του Μπίλι Γουάιλντερ, ο οποίος πήρε Όσκαρ σκηνοθεσίας με απόσταση δεκαπέντε ετών (για τις ταινίες του «The Lost Weekend» (1945) και «The Apartment» (1960).
  • Ένα ζευγάρι θα «κονταροχτυπηθεί» στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας και είναι η πρώτη φορά που μία τέτοια μονομαχία συμβαίνει στα Όσκαρ. Η Γκρέτα Γκέργουικ («Μικρές Κυρίες») και ο Νόα Μπάουμπακ («Ιστορία Γάμου») είναι ζευγάρι από το 2011 και έχουν ένα παιδί.
  • Ο μέσος όρος ηλικίας των υποψηφίων στην κατηγορία Β Ανδρικού Ρόλου είναι εφέτος τα 71 έτη. Ο μικρότερος της παρέας είναι ο Μπραντ Πιτ που είναι 56 χρονών. Ο Τομ Χανκς είναι 63, ο Τζο Πέσι 76, ο Αλ Πατσίνο 79 και ο σερ Άντονι Χόπκινς 82 χρονών.

Πολλά (αλλά, πολλά) εκατομμύρια δολάρια

Και μετά από τους ταλαντούχους ανθρώπους που κάνουν ταινίες, σειρά έχει η άλλη όψη της πραγματικότητας.

  • Για την ιστορία: Το εισιτήριο στην πρώτη τελετή απονομής το 1929 κόστιζε 5 δολάρια. Παρευρέθησαν μόλις 270 άτομα.

VALERIE MACON VIA GETTY IMAGES
  • Επιστρέφοντας στο παρόν: Το συνολικό κόστος της διοργάνωσης (από το γεύμα των υποψηφίων μέχρι τα βραβεία) ανέρχεται σε 44 εκατ. δολάρια.
  • Μόνο για να στρωθεί το κόκκινο χαλί εργάζονται 18 άνθρωποι επί 900 ώρες. Το οποίο κόκκινο χαλί κοστίζει 24.700 δολάρια.

MATT SAYLES/INVISION/AP
  • Η εμφάνιση κάθε σταρ στην τελετή των Όσκαρ αγγίζει κατά μέσον όρο τα 10 εκατ. δολάρια. Βεβαίως, οι μεγάλες κυρίες του Χόλιγουντ είθισται να ξεπερνούν τον μέσο όρο.

MATT SAYLES/INVISION/AP

Παράδειγμα, η εμφάνιση της Κέιτ Μπλάνσετ στα Όσκαρ του 2014 -οπότε και απέσπασε το Βραβείο Α Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία του Γούντι Άλεν «Blue Jasmine»- κόστισε 18,1 εκατ. δολάρια και έχει καταγραφεί ως το πιο ακριβό outfit στην ιστορία του θεσμού.

  • Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο την περίοδο πριν από τα Όσκαρ, το Χόλιγουντ (που σημαίνει τα μεγάλα στούντιο) ξοδεύει περισσότερα από 100 εκατ. δολάρια μόνο για lobbying -διαφημίσεις, πάρτι, ειδικές προβολές, τηλεοπτικές εμφανίσεις, όλα σχεδιασμένα έως την τελευταία λεπτομέρεια. Τα μέλη της Ακαδημίας που ψηφίζουν εννοείται ότι έχουν ξεχωριστή θέση στην καμπάνια κάθε στούντιο. Οι στρατηγικές των παραγωγών – golden boys περιλαμβάνουν έως και μυστικές εκστρατείες δυσφήμισης (με όχημα την προσωπική ζωή και το παρελθόν των «επικίνδυνων» ανταγωνιστών).

CHRIS PIZZELLO/INVISION/AP
  • Τα Όσκαρ δίνουν κάθε χρόνο στο Λος Άντζελες ένα οικονομικό boost της τάξης των 130 εκατ. δολαρίων. Καθόλου άσχημα. Σημείωση: Το Dolby Theatre είναι η έδρα της τελετής από το 2002.
  • Το πιο ακριβό after- party των Όσκαρ είναι του Vanity Fair στο Wallis Annenberg Center. Το εισιτήριο για κάθε ζευγάρι κοστίζει 105.000 δολάρια, ποσό που βεβαίως για τους σταρ θεωρείται ευκαταφρόνητο.

MIKE COPPOLA/VF19 VIA GETTY IMAGES
  • Οι ηθοποιοί που φεύγουν από την τελετή με το χρυσό αγαλματάκι Α Ανδρικού και Α Γυναικείου Ρόλου ξέρουν ότι η αμοιβή τους ανεβαίνει αυτομάτως κατά 20%. Αυτό πιθανώς δεν μεταφράζεται σε κάποιο ιλιγγιώδες ποσόν στην περίπτωση, για παράδειγμα, της αγαπημένης μας Ολίβια Κόλμαν, η οποία το 2019 απέσπασε το Όσκαρ Καλύτερου Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου. Αλλά η αμοιβή του, ξανά εφέτος υποψήφιου, Λεονάρντο Ντι Κάπριο (ο οποίος πήρε Όσκαρ το 2016 για το «The Revenant»), στην ταινία του Κουέντιν Ταραντίνο «Κάποτε στο… Χόλιγουντ», ήταν 10 εκατ. Δεν θεωρείται φαβορί, αλλά ποτέ δεν ξέρεις. 

AXELLE/BAUER-GRIFFIN VIA GETTY IMAGES
  • Το φιλμ με το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας κάνει στο box office επιπλέον κατά μέσο όρο 15 εκατ. δολάρια.
  • Η πιο πλούσια ηθοποιός που έχει λάβει υποψηφιότητα για Όσκαρ είναι η Σκάρλετ Γιόχανσον, η καθαρή αξία της οποίας υπολογίζεται σε 165 εκατ. δολάρια.

ZZ/KGC-03/STAR MAX/IPX
  • Η περίφημη goodie bag των Όσκαρ, η «τσάντα» με τα δώρα που προσφέρεται σε όλους τους υποψηφίους -συνολικά 24- κερδισμένους και χαμένους, μία εβδομάδα πριν από την τελετή, περιέχει εφέτος δώρα αξίας 215.000 δολαρίων. Σύμφωνα με το Forbes, ανάμεσα στα δώρα είναι και μία κρουαζιέρα στην Ανταρκτική. Οι 24 τσάντες έχουν συνολική αξία 5,2 εκατομμύρια.
  • Όσον αφορά τη μάχη των στούντιο, το Netflix προηγείται με 24 υποψηφιότητες. Ακολουθεί η Disney/Fox με 23, η Sony Pictures με 20, η Warner Bros. με 12, η Universal/Focus Features με 11 και ακολουθούν η Neon και η Lionsgate, με 8 και 6, αντίστοιχα.
  • Ένα διαφημιστικό σποτ διάρκειας 30 δευτ. κατά τη διάρκεια της τηλεοπτικής μετάδοσης των Όσκαρ κοστίζει 2,6 εκατ (η τελετή μεταδίδεται σε 225 χώρες). Κι όμως, είναι κατά 54% φθηνότερο από ένα σποτ της ίδιας διάρκειας που μεταδίδεται στο Super Bowl.
  • Τα διαφημιστικά έσοδα του δικτύου ABC που μεταδίδει την τελετή των Όσκαρ στις ΗΠΑ είναι 149 εκατ. δολάρια.
  • Την τελετή των Όσκαρ το 2019 παρακολούθησαν 29,6 εκατ. τηλεθεατές, ποσοστό 12% υψηλότερο από το 2018.
  • Μία διαφήμιση στο πρωτοσέλιδο του Hollywood Reporter την περίοδο των Όσκαρ κοστίζει 72.000 δολάρια.

Με πληροφορίες από InsiderForbesBBC