Πολύς θόρυβος ξέσπασε την περασμένη εβδομάδα με την υπόθεση των τραυματισμών εργαζομένων στην παραγωγή της χολιγουντιανής ταινίας «Αναλώσιμοι 4», η οποία βρίσκεται εδώ και περίπου 10 μέρες στη Θεσσαλονίκη, πραγματοποιώντας γυρίσματα πέριξ της πόλης. Και τι δεν ακούστηκε: από ανθρώπους που χαροπαλεύουν στο νοσοκομείο μέχρι ότι δεν συνέβη… τίποτα και όλα είναι αποκυήματα φαντασίας ή κακόβουλων δημοσιευμάτων. Επίσημα και ανεπίσημα χείλη αναφέρθηκαν στο θέμα, ενώ η κατάλυση αρκετών δημοσιογράφων στη Θεσσαλονίκη λόγω του φεστιβάλ κινηματογράφου έδωσε λίγη παραπάνω σπίθα στην κουβέντα – σπάνια χάνουμε την ευκαιρία για κουτσομπολιό.

Την όποια αλήθεια για το τι ακριβώς συνέβη τη γνωρίζουν οι άνθρωποι της παραγωγής της ταινίας και αυτοί είναι µάλλον οι µόνοι που κρατούν το στόµα τους κλειστό. Οχι γιατί απαραίτητα θέλουν να κρύψουν κάτι σκοτεινό, αλλά διότι έτσι συµβαίνει σε αυτού του βεληνεκούς τα πρότζεκτ. Να είστε βέβαιοι πως αν επρόκειτο για ελληνική παραγωγή θα γνωρίζαµε µέχρι και τι φάρµακα παίρνουν οι τραυµατίες µέσα στην πρώτη ώρα. Το σύγχρονο Χόλιγουντ, ωστόσο, δεν λειτουργεί µε αυτόν τον τρόπο και τώρα που σιγά σιγά ερχόµαστε σε επαφή µαζί του, µαθαίνουµε κι εµείς τις νόρµες του.

Ηδη από πέρυσι το καλοκαίρι έχουµε µια σειρά από µεσαίου και µεγάλου βεληνεκούς ξένες παραγωγές, οι οποίες καταφθάνουν σταθερά στη χώρα µας, λόγω του ευεργετικού συστήµατος cash rebate του ΕΚΟΜΕ. Για πρώτη φορά επίσης γυρίζονται στην Ελλάδα τέτοιου είδους ταινίες δράσης µε κασκαντέρ και επικίνδυνες σκηνές που δυνητικά ρισκάρουν τη σωµατική ακεραιότητα των συµµετεχόντων.

Οι ίδιοι οι επαγγελµατίες του κλάδου στην Αµερική αντέδρασαν πρόσφατα απέναντι σε όλα αυτά, έπειτα από το γνωστό τραγικό δυστύχημα με την εμπλοκή του Αλεκ Μπάλντουιν. Και προφανώς οι αρμόδιες Αρχές (και) στην Ελλάδα πρέπει να βεβαιώνονται πως τηρούνται όλα τα μέτρα ασφαλείας σε οποιονδήποτε εργασιακό χώρο εντός της επικράτειας. Ας μη φτάσουμε όμως στο σημείο να θεωρήσουμε «ανεπιθύμητους» όσους επί χρόνια ευχόμασταν να μας επισκεφθούν.

 

ΠΗΓΗ: KAΘΗΜΕΡΙΝΗ