Τέμπη: Συζητήθηκε η πρώτη αγωγή συγγενών θύματος – Διεκδικούν αποζημίωση ενός εκατ. ευρώ

Η πρώτη δίκη για την τραγωδία των Τεμπών - Αρνούνται τις ευθύνες ΟΣΕ και Hellenic train

Σημαντικά στοιχεία ακούστηκαν στην πρώτη δίκη για την τραγωδία Τεμπών που διεξήχθη σήμερα στο Πρωτοδικείο της Αθήνας στο πλαίσιο της αγωγής που έχουν καταθέσει οι συγγενείς του μηχανοδηγού της εμπορικής αμαξοστοιχίας, οι οποίοι ήταν παρόντες στη δικαστική αίθουσα.

Με την αγωγή τους στρέφονται κατά της Hellenic Train και του ΟΣΕ διεκδικώντας αποζημίωση συνολικά ενός εκατομμυρίου ευρώ.

Κατά τη διάρκεια της σημερινής διαδικασίας εξετάστηκε εκ μέρους της οικογένειας του θανόντος ο πραγματογνώμονας Ε. Μπούρας, ο οποίος εξεταζόμενος λεπτομερώς και από τις δύο πλευρές, μεταξύ άλλων εισέφερε στο δικαστήριο δύο σημαντικές πληροφορίες.

«Στην εμπορική αμαξοστοιχία υπήρχε κάποια εύφλεκτη ύλη»

Σε ο,τι αφορά την έκρηξη ο μάρτυρας διατύπωσε με βεβαιότητα ότι υπήρχε κάποια εύφλεκτη ύλη. «Είμαι σίγουρος ότι στην εμπορική αμαξοστοιχία υπήρχε κάποια εύφλεκτη ύλη. Δεν είναι μια τυχαία έκρηξη. Κανει σαν μανιτάρι. Απο όσο γνωρίζω έχουν γίνει κάποιες αναλύσεις και πιστεύω ότι πρέπει να συνεχιστούν », είπε χαρακτηρικά σε μια αποστροφή της κατάθεσης του.

Σε άλλο σημείο διατύπωσε την άποψη πως έαν υπήρχε και λειτουργούσε το σύστημα 717 για τη σηματοδότηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί. «Εάν υπήρχε το σύστημα της 717 δεν θα γινόταν το δυστύχημα. Το έχουν πάρει και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αναγνωρίζει τυχόν ανθρώπινα λάθη», κατέθεσε ο μάρτυρας .

Στη διάρκεια της συζήτησης στο Μονομελές Πρωτοδικείου της Αθήνας κατάθεσε ως μάρτυρας, προτεινόμενος από την πλευρά της οικογένειας του ελεγκτή, ο πραγματογνώμονας, Επαμεινώνδας Μπούρας.

Ο μάρτυρας εξήγησε πως ακριβώς συνέβη το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών με τα 57 θύματα και επισήμανε πως η αμαξοστοιχία intercity 62 μετά την αναχώρηση της από το το σταθμό της Λάρισας «χωρίς να έχει λάβει αλλαγή με τηλεγράφημα, μπήκε στην γραμμή καθόδου. Χωρίς να εφαρμοστεί ο γενικός κανονισμός. Ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ακινητοποιήσει αμαξοστοιχίας.»

Απαντώντας σε ερωτήσεις της προέδρου ο μάρτυρας εξήγησε πως στην προκειμένη περίπτωση ο σταθμάρχης Λάρισας «δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη ως όφειλε» ενώ λίγο αργότερα πρόσθεσε: «Πιστεύω ότι ο σταθμάρχης είχε ξεχάσει να επαναφέρει το κλειδί στην κανονική του θέση. Από ότι γνωρίζω είχε τοποθετηθεί στη θέση αυτή πριν ένα μήνα».

Επιπλέον, ο πραγματογνώμονας είπε πως από τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες των οποίων έλαβε γνώση προκύπτει ένα κενό 10 λεπτών και 30 δευτερολέπτων. «Υπάρχει ένα κενό, από τη στιγμή που φεύγει το τρένο και παραβιάζει το φωτόσημο. Εγώ δεν ξέρω ποιος είναι στις απομαγνητοφωνήσεις. Από εκεί δεν υπάρχει καμία απομαγνητοφώνηση. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει. Δεν υπάρχει μία συνομιλία εκεί. Δεν υπάρχει στις απομαγνητοφωνήσεις που έλαβα εγώ γνώση» εξήγησε ο πραγματογνώμονας. Ο μάρτυρας απαντώντας σε ερωτήσεις δικηγόρων των εταιρειών τόνισε ότι δεν γνωρίζει εάν έγινε εξαρχής κατάσχεση των συνομιλιών επισημαίνοντας πως«θα έπρεπε να γίνει. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει.»

Αρνούνται τις ευθύνες ΟΣΕ και Hellenic train

Νωρίτερα, κατά την έναρξη της συζήτησης οι δικηγόροι της Hellenic train και του ΟΣΕ επανέφεραν τα αιτήματα αναβολής της συζήτησης μέχρι την ολοκλήρωση της ποινικής έρευνας της υπόθεσης. Οι νομικοί παραστάτες και των δύο εταιρειών υποστήριξαν πως δεν υπάρχει υπαιτιότητα τους για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών. «Αρνούμαστε την αγωγή ως προς το μέρος μας που περιγράφεται η υπαιτιότητα ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης Λάρισας έσφαλε, δεν προέβη στην αυτόματη χάραξη, όπως όφειλε. Υπάρχει συναιπαιτιότηυατων δύο μηχανοδηγών, που δεν έπραξαν όσα έπρεπε να πράξουν για να εμποδίσουν την εξέλιξη» τόνισε ο δικηγόρος του ΟΣΕ.

Το δικαστήριο επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφαση του, το επόμενο διάστημα.

ΠΗΓΗ:tovima.gr