Σχεδόν 1 στους 2 είναι πλέον δυσαρεστημένος από το σύστημα Υγείας

Αυξανόμενη η δυσαρέσκεια επί ημερών Ν.Δ. • Υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα των νοσοκομείων οι πολίτες.

Τις απόψεις των πολιτών, όσον αφορά το επίπεδο ικανοποίησής τους από τις παρεχόμενες ιατρικές υπηρεσίες στη χώρα, καταγράφει έρευνα της GPO που έγινε για λογαριασμό του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ).

Στην έρευνα –που διενεργήθηκε τον προηγούμενο μήνα σε 1.108 άνδρες και γυναίκες άνω των 17 ετών που κατοικούν σε όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας, όπως επίσης σε 720 γιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων που δραστηριοποιούνται ομοίως σε όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας– καταγράφεται μεταξύ άλλων η αύξηση της δυσαρέσκειας των πολιτών και της ιατρικής κοινότητας.

Πρόκειται για μια δυσαρέσκεια που αποτυπώνει ουσιαστικά την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο αρμόδιος υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, με κύρια χαρακτηριστικά την είσοδο των ιδιωτών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, την κατάρρευση των δημόσιων νοσοκομείων (όπου κυριαρχούν οι μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό, με συνέπεια την ποιοτική και ποσοτική μείωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας προς τους ασθενείς και την υποβάθμιση των συνθηκών εργασίας), καθώς και το γεγονός ότι ο πολίτες καλούνται πλέον να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη τους και να πληρώσουν για υπηρεσίες (π.χ. αύξηση τιμής φαρμάκων, απογευματινά επί πληρωμή χειρουργεία κ.ά.).

Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, δεν ξενίζουν τα αποτελέσματα της έρευνας, στην οποία καταγράφεται επίσης η επιθυμία της μεγάλης πλειονότητας των πολιτών (και της συντριπτικής πλειοψηφίας των γιατρών) να διατηρήσουν τα νοσοκομεία τον δημόσιο χαρακτήρα τους, καθώς και να αυξηθούν οι μισθοί των γιατρών του ΕΣΥ. Στην έρευνα επισημαίνεται εξάλλου ότι αυξήθηκε η αρνητική αντιμετώπιση των αλλαγών στα νομοθετήματα υγείας, από τις ίδιους τους γιατρούς.

Ειδικότερα, τα βασικά σημεία της έρευνας είναι τα εξής:

 Το 45,1% των ερωτηθέντων από το γενικό κοινό δεν είναι ικανοποιημένο από τις υπηρεσίες Υγείας ούτε στο δημόσιο, ούτε στο ιδιωτικό σύστημα Υγείας (το 2023 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 31,2%). Ικανοποιημένο δηλώνει μόλις το 28,7% των πολιτών.

⇒ Το 48,3% των γιατρών αξιολογεί αρνητικά το σύστημα υγείας στη χώρα μας (δημόσιο και ιδιωτικό), ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2023 ήταν 22,9%.  Θετικά το αξιολογεί το 17,4%.

⇒ Το 56,9% των ερωτηθέντων δεν είναι ικανοποιημένο από τις παροχές στο δημόσιο σύστημα Υγείας, έναντι 34,7% πέρυσι.

 Το 91,1% είναι ικανοποιημένο από τους γιατρούς του δημόσιου συστήματος Υγείας.

⇒ Το 75,4% είναι δυσαρεστημένο από την οργάνωση στις δομές Υγείας.

⇒ Το 65,2% επιλέγει να επισκεφτεί ιδιωτικά ιατρεία κι όχι νοσοκομεία.

⇒ Οι αλλαγές στα νομοθετήματα υγείας αντιμετωπίζονται από τους γιατρούς:

  • Θετικά σε ποσοστό 27,7% φέτος, έναντι 37,7% πέρυσι.
  • Απεναντίας αρνητικά αντιμετωπίζονται σε ποσοστό 50,4% φέτος, έναντι 34,9% πέρυσι.

⇒ Σχετικά με ζητήματα του δημόσιου συστήματος υγείας:

  • Υπέρ του να διατηρήσουν το δημόσιο χαρακτήρα τους και να μη μετατραπούν τα Νοσοκομεία σε ΝΠΙΔ τάσσονται το 78,5% του κοινού και το 90% των γιατρών.
  • Υπέρ της αύξησης των μισθών των γιατρών ΕΣΥ στα επίπεδα του μέσου όρου των μισθών που λαμβάνουν οι γιατροί στην ΕΕ τάσσεται το 82,8% των πολιτών και το 91,6% των γιατρών.
  • Υπέρ της θέσπισης κινήτρων για τη στελέχωση των άγονων και νησιωτικών περιοχών τάσσεται το 97,3% των πολιτών και του 96,4% των γιατρών.
  • Υπέρ της διατήρησης ιδιωτικού ιατρείου από τους γιατρούς ΕΣΥ τάσσεται το 44,6% των πολιτών.

⇒ Η εγγραφή στον προσωπικό γιατρό εμφανίζει αυξητική τάση. Το 73,5% των πολιτών έχει εγγραφεί σε προσωπικό ιατρό και το 9,8% των μη εγγεγραμμένων προτίθεται να το κάνει. Τα μεγαλύτερα ποσοστά εμφανίζονται στις ηλικίες άνω των 55 ετών. Το 55% δηλώνει ικανοποιημένο από το θεσμό, ενώ το 14,1% δηλώνει δυσαρεστημένο.

⇒ Το 32,4% των πολιτών έχει θετική άποψη για τις δραστηριότητες του ΠΙΣ, το 27,1% είναι ουδέτερο και το 14,6% έχει αρνητική άποψη. Οι υπόλοιποι δεν
απάντησαν. Θετική άποψη για τον ΠΙΣ έχει το 50,4% των γιατρών και αρνητική το 16,9%, ενώ το 68% αξιολογεί θετικά την εξυπηρέτησή του από τις υπηρεσίες του ΠΙΣ.

ΠΗΓΗ: efsyn.gr