Με ποιον τρόπο έχουν κέρδος οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους

Αρκετοί θεωρούν ότι οι τιμές των εισιτηρίων είναι αυτές που τροφοδοτούν τα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών.

Αρκετοί θεωρούν ότι οι τιμές των εισιτηρίων είναι αυτές που τροφοδοτούν τα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών.

Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει πλήρως για τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους (low cost), των οποίων έχει εκτιναχθεί η δημοφιλία, λόγω του ότι οι ταξιδιώτες εξοικονομούν χρήματα.

Αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους ορίζεται εκείνη η εταιρεία που εκτελεί δρομολόγια σε πολύ χαμηλές τιμές. Στις εταιρίες αυτές οι επιβάτες μπορούν να κλείσουν εισιτήρια με τιμές που ξεκινούν από 20 ευρώ ή και λιγότερα. Με την προϋπόθεση, βέβαια, να κλείσουν τα εισιτήρια από νωρίς ή σε περίοδο που δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση.

Η φιλοσοφία που ακολουθούν είναι ότι εξοικονομούν χρήματα από παντού για να έχουν φθηνά εισιτήρια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι επιβάτες να πρέπει να πληρώσουν σχεδόν για τα πάντα, επιπλέον χρήματα. Έτσι, οι συγκεκριμένες εταιρείες στρέφονται σε ορισμένες τακτικές για να ενισχύσουν τα κέρδη τους.

Μπορεί μερικοί να πιστεύουν ότι τα αεροπλάνα αυτών των εταιρειών δεν είναι ασφαλή, ωστόσο, χρησιμοποιούν στόλους αεροπλάνων τελευταίας γενιάς, τα οποία έχουν την μικρότερη δυνατή κατανάλωση. Όπως αναφέραμε παραπάνω, οι εταιρείες low cost κόβουν από τα έξοδα και προσφέρουν στους επιβάτες τους μόνο τα βασικά.

Συνεπώς, οι επιβάτες πρέπει υποχρεωτικά να πληρώσουν για να αγοράσουν μπουκαλάκι με νερό ή και ακόμα και φαγητό.

Η καλύτερη λύση, βέβαια, για κάποιον που θέλει να εξοικονομήσει χρήματα είναι να πάρει μαζί του σνακ από το σπίτι ή τουλάχιστον να αγοράσει τρόφιμα από το αεροδρόμιο.

Αν και οι συγκεκριμένες εταιρίες είναι ιδανικές για ολιγοήμερες αποδράσεις, έχοντας μόνο την χειραποσκευή σου, δεν συμβαίνει το ίδιο και στην περίπτωση που έχεις εξτρά βαλίτσες, για τις οποίες επιβάλλεται επιπλέον χρέωση στην τιμή του εισιτηρίου. Κάτι που σημαίνει μεγαλύτερο κέρδος για τις εν λόγω εταιρείες.

Μια επιπλέον μέθοδος κέρδους είναι ότι οι επιβάτες πρέπει να κάνουν ηλεκτρονικό check in ώρες πριν πάνε στο αεροδρόμιο. Σε περίπτωση, βέβαια, που οι ταξιδιώτες αγνοήσουν το συγκεκριμένο βήμα, τότε, θα πρέπει να πληρώσουν έξτρα χρήματα. Γι’ αυτό το λόγο, οι επιβάτες πρέπει να κάνουν check in και να τυπώνουν την κάρτα επιβίβασης πριν φθάσουν στο αεροδρόμιο.

Επίσης, τα καθίσματα στις εταιρείες χαμηλού κόστους έχουν λιγότερο χώρο για τα πόδια, συνεπώς, δεν πρόκειται για ένα άνετο ταξίδι, αλλά για έναν συμβιβασμό που κάνουν οι επιβάτες σε συνδυασμό με την χαμηλή τιμή της εκάστοτε πτήσης.

Όμως, οι περισσότεροι δεν υπολογίζουν το εν λόγω δεδομένο, αφού θα έχουν περισσότερα χρήματα για να τα ξοδέψουν, όπως επιθυμούν, στον προορισμό τους.

Παράλληλα, οι συγκεκριμένες εταιρίες επιλέγουν τα πιο μικρά αεροδρόμια αρκετών πόλεων και όχι τα κεντρικά, ούτως ώστε να ελαττώσουν τα τέλη χρήσης. Στην παραπάνω λογική εντάσσεται και το γεγονός ότι δεν χρησιμοποιούν φυσούνα για την είσοδο και την έξοδο των επιβατών. Δεν χρησιμοποιούν τα λεωφορεία και έτσι εξοικονομούν χρήματα και από το handling του αεροδρομίου.

Μια ακόμη μέθοδος για να αυξήσουν το κέρδος τους είναι ότι επιδιώκουν να έχουν όσο τον δυνατόν μεγάλη πληρότητα.

Επίσης, φροντίζουν ώστε τα αεροπλάνα τους να μην παραμένουν στα αεροδρόμια για μεγάλο διάστημα. Επομένως, μόλις ένα αεροπλάνο φθάσει στον προορισμό του ξεκινά νέο δρομολόγιο για την επιστροφή του. Έτσι, δεν πληρώνουν υψηλά τέλη στα αεροδρόμια.

ΠΗΓΗ: Newsit.gr