Η Ινδία έχει γίνει το επόμενο μεγάλο στοίχημα για την PepsiCo, τη Unilever και άλλους κολοσσούς συσκευασμένων προϊόντων, που θέλουν να καλύψουν το κενό στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους, διότι η ανάκαμψη της Κίνας αποδεικνύεται ανομοιογενής. Δεδομένου ότι η οικονομία της Ινδίας επεκτείνεται με τον ταχύτερο ρυθμό μεταξύ των μεγάλων αναδυόμενων αγορών, οι εταιρείες προσπαθούν να εξυπηρετήσουν τις διαφορετικές προτιμήσεις της. Κι αυτό το κάνουν λανσάροντας νέες γεύσεις και παραλλαγές μεγέθους τροφίμων και ζαχαρωδών, που στοχεύουν στην προσέλκυση του τεράστιου πληθυσμού της χώρας και της αναξιοποίητης αγοράς της υπαίθρου. «Αν και την τελευταία δεκαετία οι εταιρείες επικεντρώθηκαν στις πωλήσεις στην Κίνα, η επόμενη αφορά την Ινδία», δήλωσε ο Μπράιαν Τζάκομπσεν, ανώτερος οικονομολόγος στην Annex Wealth Management. Οι πολυεθνικοί κολοσσοί με έδρα την Ινδία, την πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου, αναμένουν υψηλότερες κρατικές δαπάνες και αναζωπύρωση της ιδιωτικής κατανάλωσης τα επόμενα τρίμηνα, ώστε να ωφεληθεί η κερδοφορία τους. Αυτό αναμένεται να αυξήσει το αθροιστικό μερίδιο αγοράς των πέντε κορυφαίων πολυεθνικών εταιρειών, Coca-Cola, P&G, PepsiCo, Unilever και Reckitt, στο 20,53% το 2023 από το 19,27% το 2022, κυρίως στον τομέα της βρεφικής φροντίδας, της προσωπικής υγείας, των καλλυντικών και των αναψυκτικών, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών GlobalData.
Το συνολικό μερίδιο αγοράς τους στην Κίνα προβλέπεται να συρρικνωθεί στο 4,30% το 2023 από το 4,37% το 2022, όπως έδειξαν τα στοιχεία. «Η Κίνα πέρασε από έναν μακρύ και εκτεταμένο κορωνοϊό, ακόμη και μια σύντομη περίοδο αρνητικής ανάπτυξης και έπειτα από αυτό η ανάπτυξη ήταν ιδιαιτέρως υποτονική. Συγκριτικά, η ανάπτυξη στην Ινδία γύρω στο 4% φαίνεται ως υγιής ρυθμός συνολικά για καταναλωτικά αγαθά ταχείας κινητικότητας», δήλωσε ο Κ. Ραμακρισνάν, διευθύνων σύμβουλος Νότιας Ασίας της Kantar. Οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών έχουν διοχετεύσει χρήματα στην Ινδία, λανσάροντας το τραγανό σνακ Kurkure Chaat Fills της PepsiCo, αναβαθμίζοντας συσκευασίες της Coca-Cola, ώστε να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των προϊόντων της και προωθώντας τα σχέδια της Nestlé να παρουσιάσει την πρώτης ποιότητας μάρκα καφέ Nespresso. Ως αποτέλεσμα, η διείσδυση της Coca-Cola στα νοικοκυριά της Ινδίας αυξήθηκε κατά 24% το δωδεκάμηνο Ιουλίου 2023 – Ιουνίου 2024, κατά 12,7% της PepsiCo, κατά 6,7% της Nestlé και της Reckitt κατά περίπου 3,8%, σύμφωνα με στοιχεία από την Kantar.
Η Mondelez International, ειδικότερα, συνεργάζεται με την εταιρεία παρασκευής μπισκότων Lotus Biscoff και σχεδιάζει να κυκλοφορήσει νέα μεγέθη συσκευασίας Oreo αυτόν τον μήνα. Η εταιρεία ανέφερε μεσαία μονοψήφια ποσοστιαία αύξηση στην κατηγορία της σοκολάτας στην Ινδία το δεύτερο τρίμηνο. Η PepsiCo, τέλος, εμφάνισε αυξημένες πωλήσεις στην Αφρική, στη Μέση Ανατολή και στη Νοτιοανατολική Ασία, αναμένοντας η Ινδία να είναι ο «μεγάλος χώρος ανάπτυξης» στην περιφέρεια αυτή.
ΠΗΓΗ:kathimerini.gr