Πολλές φορές μια εικόνα, αξίζει όσο χίλιες λέξεις, ειδικά σε έναν πολυμεσικό κόσμο που οι εικόνες κυριαρχούν.
Περισσότεροι από τους μισούς υπεύθυνους μάρκετινγκ υποστηρίζουν ότι οι εικόνες είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη των στόχων τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το εντυπωσιακό 70% των χρηστών προτιμούν αναρτήσεις με βάση τις εικόνες παρά με βάση το κείμενο, σύμφωνα με έρευνα.
Μήπως όμως υπάρχουν συγκεκριμένοι τύποι εικόνων που λειτουργούν καλύτερα;
Ενώ οι ανεπίσημες αποδείξεις αφθονούν, η συστηματική έρευνα για το θέμα αυτό είναι σπάνια.
Χρωματικές παλέτες και πίξελς
Ο Vamsi Kanuri, μαζί με τους συναδέλφους του Christian Hughes και Brady Hodges, εξέτασαν αυτό που οι ερευνητές αποκαλούν «πολυπλοκότητα του χρώματος», όπως γράφει στο The Conversation.
Η χρωματική πολυπλοκότητα μοιάζει με την πολυχρωμία, αλλά δεν είναι ακριβώς το ίδιο: μετριέται ως χρωματική διακύμανση μεταξύ των pixel μιας εικόνας και ο εγκέφαλός μας την επεξεργάζεται υποσυνείδητα. Όσο περισσότερο πρέπει ο εγκέφαλος να αποκρυπτογραφήσει τις χρωματικές παραλλαγές σε γειτονικά εικονοστοιχεία, τόσο πιο σκληρά πρέπει να δουλέψει.
Ευτυχώς, η προηγμένη τεχνολογία της εικόνας των υπολογιστών καθιστά ευκολότερη από ποτέ τη μέτρηση της χρωματικής πολυπλοκότητας, και η βιομετρική παρακολούθηση των ματιών καθιστά δυνατή τη διαπίστωση των εικόνων που τραβούν την προσοχή των ανθρώπων σε πραγματικό χρόνο.
Πραγματοποίησαν τέσσερις μελέτες, εξετάζοντας τόσο πραγματικές αναρτήσεις στο Facebook από δύο εταιρείες όσο και πειραματικά δεδομένα με τη χρήση βιομετρικής ανίχνευσης των ματιών. Συνολικά, διαπίστωσαν ότι οι πιο σύνθετες εικόνες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τείνουν να τραβούν μεγαλύτερη προσοχή.
Ωστόσο, υπήρχαν ορισμένες επιφυλάξεις.
Για παράδειγμα, οι αναρτήσεις που έγιναν αργότερα μέσα στην ημέρα και εκείνες με εικόνες που καταλάμβαναν περισσότερο χώρο στην οθόνη έτειναν να επωφελούνται περισσότερο από την πολυπλοκότητα των χρωμάτων. Αυτό υποδηλώνει ότι ο συγχρονισμός και η οπτική προβολή των αναρτήσεων παίζουν ρόλο στη μεγιστοποίηση της εμπλοκής.
Επιπλέον, όταν οι εικόνες συνδυάζονταν με αρνητικό, δυσάρεστο κείμενο, η χρωματική πολυπλοκότητα είχε μικρότερη διαφορά.
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι η αντιστοίχιση εικόνων με σύνθετα κείμενα μπορεί στην πραγματικότητα να ενισχύσει τη σχέση μεταξύ της χρωματικής πολυπλοκότητας και της εμπλοκής των χρηστών. Αυτό το εκπληκτικό εύρημα υποδηλώνει ότι η πιο περίπλοκη γλώσσα μπορεί να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στις εικόνες.
Η πολυπλοκότητα του χρώματος
Η σημασία του χρώματος στο μάρκετινγκ και η επιρροή του σε όλα, από την αντίληψη της μάρκας έως τις προθέσεις αγοράς, έχει τεκμηριωθεί εδώ και καιρό. Πολύ λιγότερα είναι γνωστά, ωστόσο, σχετικά με τον ρόλο της πολυπλοκότητας του χρώματος στην εμπλοκή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η έρευνα των Kanuri, Hughes και Hodges αρχίζει να καλύπτει αυτό το κενό.
Συνολικά, τα ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία του στρατηγικού σχεδιασμού της εικόνας στο μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Υποδηλώνουν ότι μια διαφοροποιημένη προσέγγιση στο σχεδιασμό εικόνων, η οποία ενσωματώνει υψηλή χρωματική πολυπλοκότητα όπου χρειάζεται, μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τη εμπλοκή των χρηστών.
Για τους υπεύθυνους μάρκετινγκ και τους δημιουργούς περιεχομένου, οι συνέπειες είναι σαφείς: Η επένδυση στην προσεκτική επιμέλεια των εικόνων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ιδίως εκείνων με υψηλή χρωματική πολυπλοκότητα, μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη εμπλοκή των χρηστών. Απλά να προσέχετε επίσης τον χρόνο και το περιεχόμενο.
ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ